معاون پارك علم و فناوري يزد گفت: پارك علم و فناوري يزد به عنوان نماينده ايران در شبكه آسيايي انتقال تكنولوژي، انتقال تكنولوژي به خارج از كشور را در اولويت برنامه‌هاي سال جديد خود قرار داده است.

دكتر اسفنديار اختياري در گفت‌و گو با خبرنگار «شبكه خبر دانشجو»، اظهار داشت: وظيفه اصلي پارك‌هاي علم و فناوري حمايت از شركت‌هاي خصوصي دانش محور است؛ كه بر اساس چشم انداز پارك‌ها به عنوان يكي از اركان اصلي توليد فكر به فعاليت مي‌پردازند.

وي با بيان اينكه سطح خدمات شركت‌هاي مستقر در پارك‌هاي علم و فناوري كشور بسيار ارتقا يافته است، گفت: برنامه ريزي ما اين است كه خدمات اين شركت‌هاي خصوصي را به خارج از كشور نيز ارائه دهيم و بر اين اساس كنسرسيوم‌هايي در برخي از كشورهاي همسايه ايران تشكيل شده است.

عضو هيات علمي دانشگاه يزد با بيان اينكه پارك علم و فناروي يزد در سال گذشته به عنوان نماينده انجمن بين المللي پارك‌ها در منطقه غرب آسيا به فعاليت پرداخت، اظهار داشت: پارك علم و فناوري يزد در انجمن بين المللي پارك‌هاي علم و فناوري (IASP) به عنوان نماينده منطقه غرب آسيا تمام تلاش خود را در معرفي و ارتقاي كيفيت پارك‌هاي علم و فناوري منطقه به كار برد.

وي در خصوص حمايت از افراد نوآور گفت: در راستاي دستيابي به اين هدف و بر اساس ماده 100 برنامه سوم توسعه، صندوق پژوهش و فناوري در سه استان يزد، تهران و اصفهان راه اندازي شده است.

دكتر اختياري صندوق پژوهش و فناوري را صندوقي ريسك پذير خواند و اظهار داشت: صندوق پژوهش و فناوري استان يزد كه در پارك علم و فناوري يزد مستقر است به حمايت از طرح‌هاي پژوهشي و فناوري نوآوران استان مي‌پردازد.

وي تصريح كرد: در حال حاضر 100 شركت فناور در پارك علم و فناوري يزد مستقر است؛ كه از حمايت‌هاي پارك بهره مند هستند؛ همچنين قرار است تا پايان سال 86 تعداد اين شركت‌ها به 150 شركت برسد.

معاون پارك علم و فناوري يزد با اشاره به مركز نوآوري اقبال كه به تازگي در پارك علم و فناوري يزد راه اندازي شده است، بيان داشت: از زمان تاسيس اين مركز بيش از يكسال نمي‌گذرد؛ با وجود اين، نوآوران يزدي موفق به ثبت 10 اختراع در اين مركز شده‌اند؛ كه دستگاه G5 الكترونيك يكي از جديدترين اختراعات ثبت شده در اين مركز است.

وي مركز نوآوري اقبال پارك علم و فناوري استان را اولين حلقه ارتباطي پارك با مخاطبان عنوان و تصريح کرد: افرادي كه هر نوع فكري دارند اعم از دانش آموز، دانشجو و عضو هيات علمي مي‌توانند از امكاناتي مانند مشاوره، آموزش و آزمايشگاه اين مرکز برخوردار شوند و بعد از به نتيجه رسيدن ايده‌هاي خود به شركت‌هاي مستقر در پارك پيوندند.

عضو هيات علمي دانشگاه يزد با اشاره به سابقه پارك علم و فناوري يزد به عنوان نماينده ايران در شبكه آسيايي انتقال تكنولوژي بيان داشت: طرح جامع ICT استان يزد و پارك IT توسط پارك علم و فناروي يزد طراحي شده است؛ همچنين اين پارک در حال حاضر طرح شناسايي و جذب نخبگان يزدي تبار را در دست مطالعه قرار دارد.

وي در پايان از رشد واحدهاي اقماري در پارك علم و فناوري يزد خبر داد و گفت: در حال حاضر واحد اقماري ابركوه به جذب نخبگان شهرستان استان يزد مي پردازد و امسال نيز قرار است واحد اقماري ديگري در يكي از شهرستان‌هاي استان راه اندازي شود .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا